Tréning a vzdelávanie
„Je len jedno obdobie, kedy je dôležité rásť. To obdobie je práve teraz.“ Budha
Prečo sa vzdelávať s nami?
Vzdelávanie – reagujúce na potreby zamestnanca a firmy – totiž:
- prispieva k prehlbovaniu profesijných znalostí, schopností a zručností zamestnanca, k zvyšovaniu profesionality výkonu a tým aj k rastu celej firmy v kvalite a výsledku,
- umožňuje zladenie meniacich sa nárokov na pracovné činnosti, kvalifikácie a správanie zamestnancov s cieľom efektívneho dosahovania strategických cieľov,
- zabezpečuje aktívne reagovanie na potreby vyplývajúce zo zmien okolo nás a tým zamestnanca udržiava tvárneho pre zmenu, čo prispieva k jeho i firemnej konkurencieschopnosti,
- prispieva k stabilizácii zamestnancov vo firme, nakoľko prežívanie osobného rastu úzko súvisí so spokojnosťou zamestnanca,
- v nemalej miere prináša zvýšenie motivácie a angažovanosti zamestnancov vo vzťahu k práci, ktorú vo firme zastáva.
Ako dosiahnuť, aby financie vložené do rozvoja zamestnancov boli investované zmysluplne a užitočne?
Z našich skúseností vieme, že vzdelávanie má reagovať na aktuálne potreby firmy aj zamestnanca, musí sledovať stanovené ciele v kontexte reálneho výkonu práce a prinášať viditeľné výsledky v praxi. Vzdelávame sa predsa preto, aby sme použili, čo sme sa naučili a aby sa tento transfer prejavil vo výsledkoch organizácie.
Ambiciózny cieľ. Čo myslíte?
Ponúkame vám spoluprácu v oblasti rozvoja a vzdelávania manažérov, tímlídrov, výkonných zamestnancov, ktorá zrkadlí reálne potreby a možnosti vašej organizácie i zamestnancov, sledujúc spoločne definované ciele a žiadané výsledky – všetko prakticky a interaktívne.
Keďže nám záleží na aktívnom používaní získaných vedomostí a zručností – teda dobrej investícii zo strany firmy, ponúkame spoluprácu nielen pri realizácii vzdelávania, ale aj v podpore transferu získaných vedomostí do reálnej praxe účastníkov školení.
Vzdelávanie – reagujúce na potreby zamestnanca a firmy – totiž:
- prispieva k prehlbovaniu profesijných znalostí, schopností a zručností zamestnanca, k zvyšovaniu profesionality výkonu a tým aj k rastu celej firmy v kvalite a výsledku,
- umožňuje zladenie meniacich sa nárokov na pracovné činnosti, kvalifikácie a správanie zamestnancov s cieľom efektívneho dosahovania strategických cieľov,
- zabezpečuje aktívne reagovanie na potreby vyplývajúce zo zmien okolo nás a tým zamestnanca udržiava tvárneho pre zmenu, čo prispieva k jeho i firemnej konkurencieschopnosti,
- prispieva k stabilizácii zamestnancov vo firme, nakoľko prežívanie osobného rastu úzko súvisí so spokojnosťou zamestnanca,
- v nemalej miere prináša zvýšenie motivácie a angažovanosti zamestnancov vo vzťahu k práci, ktorú vo firme zastáva.
Ako dosiahnuť, aby financie vložené do rozvoja zamestnancov boli investované zmysluplne a užitočne?
Z našich skúseností vieme, že vzdelávanie má reagovať na aktuálne potreby firmy aj zamestnanca, musí sledovať stanovené ciele v kontexte reálneho výkonu práce a prinášať viditeľné výsledky v praxi. Vzdelávame sa predsa preto, aby sme použili, čo sme sa naučili a aby sa tento transfer prejavil vo výsledkoch organizácie.
Ambiciózny cieľ. Čo myslíte?
Ponúkame vám spoluprácu v oblasti rozvoja a vzdelávania manažérov, tímlídrov, výkonných zamestnancov, ktorá zrkadlí reálne potreby a možnosti vašej organizácie i zamestnancov, sledujúc spoločne definované ciele a žiadané výsledky – všetko prakticky a interaktívne.
Keďže nám záleží na aktívnom používaní získaných vedomostí a zručností – teda dobrej investícii zo strany firmy, ponúkame spoluprácu nielen pri realizácii vzdelávania, ale aj v podpore transferu získaných vedomostí do reálnej praxe účastníkov školení.
Ukážky z ponuky vzdelávacích aktivít
Dialóg zameraný na riešenie - komunikácia inak
- Pretože hlavným nástrojom pri práci so zákazníkom, kolegom, nad/podriadeným, či tímom je komunikácia. Ona má moc veci posúvať smerom k riešeniu i opačne
- Pretože kľúčovým prvkom efektívnej komunikácie je formulácia otázky! Správne položená otázka je totiž nevyhnutnou súčasťou nájdenia efektívnych riešení problémov
- Pretože strácať čas v probléme nie je efektívne vo vzťahu k potrebe nájdenia riešenia
Čo sa dozviete?
- Aký je rozdiel medzi na problém zameranou komunikáciu a komunikáciu zameranou na riešenie
- Čomu je potrebné v dialógu načúvať a na čo reagovať, aby sme sa posúvali smerom k riešeniu
- Aké kroky je potrebné dodržiavať pri na riešenie zameranom dialógu a ako ich uplatniť v praxi
- Ako je možné, že niektoré otázky nás v probléme zamotávajú a iné pomáhajú hľadať cestu von, smerom k riešeniu
- Ako klásť správne otázky, pomáhajúce rozvíjať potenciál jednotlivcov i tímov a rozpoznávať ich zdroje pre riešenie problémových situácií
- Ako posilniť v dialógu realizáciu krokov riešenia a dosiahnutie dojednaného výsledku
V čom sa zlepšíte?
- Absolvovaním tréningu sa zvýši vaša profesionalita komunikácie
- Posilníte vašu efektivitu hľadania riešení v problémových situáciách
- Budete vedieť nájsť v krátkom čase dialogické participatívne riešenia
- Naučíte sa pracovať so zodpovednosťou zúčastnených strán za realizáciu nájdených riešení
Metódy spoločnej práce:
- Nácvik zručností a videotréning
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Spätná väzba a návrhy na zlepšenie
Myslenie v príležitostiach
- Pretože myslieť v príležitostiach je v súčasnosti veľká výhoda pre jednotlivca i organizáciu
- Pretože myslenie manažéra, rovnako tak zamestnanca, ovplyvňuje jeho výkon a výsledok celej organizácie
- Pretože meniť myslenie ľudí, je najťažšia manažérska úloha a zároveň jediná trvaloudržateľná cesta k úspechu
Čo sa dozviete?
- Aký je rozdiel medzi myslením v limitoch a myslením v príležitostiach
- Aké sú najčastejšie chyby myslenia a ako nás ovplyvňujú
- Ako meniť myslenie v limitoch na myslenie v príležitostiach
- Aké sú techniky nájdenia nových príležitostí
- Aké podmienky vo forme a tímoch musia byť splnené pre rozvoj myslenia v príležitostiach
- Ako viesť členov tímov k mysleniu v príležitostiach
V čom sa zlepšíte?
- Naučíte sa vidieť situácie z uhla možností a príležitostí
- Budete vedieť identifikovať vlastné stereotypy myslenia a zmeniť ich na nové, pre vás a vaše okolie užitočnejšie
- Dokáže využívať nástroje pre rozvoj myslenia v príležitostiach pre seba i svoje tímy
- Dokážete viesť dialóg tak, aby ste priviedli partnera v rozhovore k premýšľaniu v príležitostiach
Metódy spoločnej práce
- Kreatívne techniky
- Spätná väzba a nápady na zlepšenie
- Reflexia a spoločný dialóg
Tímová spolupráca - výhoda pre všetkých
- Pretože od efektívnej tímovej spolupráce priamo závisí celková výkonnosť tímu
- Pretože vedenie tímu nie je náhodný proces, ale vedome riadená činnosť
- Pretože každý tímlíder a manažér chce, aby dosahoval výsledky a to nejde osamote
- Pretože len profesionálne vedený tím dosiahne svoje ciele
- Pretože tím nie sú len výsledky, ale aj jeho hodnoty, princípy a vízia
Čo sa dozviete?
- Čo tvorí tímovú identitu a ako ju rozvíjať v prospech spokojnosti jeho členov i firmy
- Ako nájsť a implementovať víziu tímu vo vzťahu k vízii celej spoločnosti
- Aký je proces budovania tímu a ako ho efektívne riadiť
- Ako pracovať na sebe tak, aby rola tímlídra bola v službe cieľom i členom tímu
- Ako pracovať s členmi tímu, aby sa rozvíjali ich silné stránky a eliminovali chyby
V čom sa zlepšíte?
- Budete vedieť rozpoznať a uvedomiť si tímové silné stránky ako východiská pre jeho efektívne fungovanie
- Dokážete jasne identifikovať existujúce tímové princípy a hodnoty prispievajúce k požadovaným výsledkom
- Naučíte sa ako podporiť angažovanosť tímu i vo vzťahu k spoločnosti ako celku
- Zlepšíte sa v identifikovaní tímových výziev a budúcich príležitostí
- Budete vedieť aktívne podporiť úspešnosť a funkčnosť tímu
- Dokážete využívať štýly riadenia tímu situačne
- Budete vedieť definovať osobné rozvojové ciele pre dosiahnutie profesionality vedenia vlastného tímu i kroky k ich naplneniu
Metódy spoločnej práce:
- Samostatné i skupinové riešenie úloh
- Sebareflexia a reflexia tímu
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Zpätná väzba a návrhy na zlepšenie
Výberový rozhovor - efektívne a s výsledkom
- Pretože rozhodnúť o tom, komu povedať na výberovom pohovore „áno“ a komu „nie“, je naozaj zodpovedné a náročné.
- Pretože rozhodovať o osude firmy a vnútornej klíme tímov výberom zamestnancov je veľká výzva.
- Pretože viesť výberový pohovor profesionálne je výborné PR organizácie.
Čo sa dozviete?
- Čo zahŕňa kvalitná príprava, realizácia, záver a evaluácia výberového procesu.
- Ako nastaviť cielene kritériá výberu.
- Ako je možné využiť jednotlivé druhy metód výberu a čím sa odlišujú vo výsledku.
- Ako viesť na výsledok orientovaný výberový rozhovor.
- Ako efektívne pracovať s otázkami a vedieť vyhodnotiť odpovede.
- Aké chyby môžu ovplyvniť výber kandidáta a ako ich eliminovať.
V čom sa zlepšíte?
- Budete vedieť definovať ciele a ktirériá výberu.
- Budete vedieť prepájať výberový proces a firemnú kultúru.
- Budete vedieť realizovať rýchly diagnostický screening uchádzača.
- Budete vedieť formulovať užitočné otázky pre overenie kritérií výberu a viesť výberový rozhovor zameraný na výsledok.
Metódy spoločnej práce
- Modelové situácie
- Nácvik zručností
- Spätná väzba a nápady na zlepšenie
- Reflexia a spoločný dialóg
Mobbing - ako ho spoznať a ako mu zabrániť
V pracovných vzťahoch často dochádza k nezhodám, hádkam, treniciam, stresovým situáciám. Tieto problémy sú však často krát vo veľmi krátkom čase vysvetlené, vyriešené. Kritické a nebezpečné začnú byt medziľudské vzťahy až vo chvíli, keď sa: systematicky, cielene, často a protiprávne zasahuje do pracovného a osobného života druhého človeka, čím dochádza na pracovisku k ponižujúcemu psychickému teroru. Aby sa toto u vás vo firme neudialo, nečakajte, ale prijmite vedomé opatrenia!
Čo sa dozviete?
- Mýty a fakty o mobbingu
- Aké sú najčastejšie podoby mobbingu a jeho prejavy
- Ako identifikovať jednotlivé fázy mobbingu a jeho techniky
- Stres a mobbing – začarovaný kruh
- Ako rozpoznať profil obete a profil mobbera
- Aký je dopad mobbingu na celkove pracovné prostredie a výsledky jednotlivca i tímu
- Prevencia mobbingu a aktívne nástroje boja proti mobbingu na pracovisku
- Aké sú taktiky a kroky dialógu v situáciách mobbingu a akým chybám sa vyvarovať
- Ako súvisí firemná kultúra a mobbing
V čom sa zlepšíte?
- Budete vedieť rozpoznať varovné signály mobbingu, jeho priebeh a dôsledky
- Naučíte sa identifikovať správanie vedúce k mobbingu na strane mobbera i obete
- Naučíte sa základné princípy efektívnej prevencie vzniku mobbingu na pracovisku – osobné, tímové i firemné
- Zvýši sa vaša schopnosť narábať efektívnejšie s vlastnými životnými i pracovnými hranicami
- Budete ovládať postupy osobného a tímového stres-manažmentu použiteľné v praxi
- Naučíte sa efektívne komunikovať v situáciách šetrenia prípadov mobbingu
Metódy spoločnej práce:
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Kazuistiky a modelové situácie
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Diagnostika aktuálneho stavu
- Nácviky vybraných preventívnych techník
- Spätná väzba a návrhy na zlepšenie
Naratívne vodcovstvo - sila príbehu
Pretože: „Príbehy vodcov stavajú most od manažérovej minulosti k prítomnosti a predpovedajú správanie smerujúce k nejednoznačnej budúcnosti. Budujú obraz o charaktere lídra, ktorý môžu ostatní zažívať v interakcii s ním, umožňujú predstavenie jeho nahliadania na svet a vyjadrenie dôležitých hodnôt.“ (Auvinen, Aaltio, Blomqvist, 2013)
Čo sa dozviete?
- Čo je to príbeh a ako sme jeho autormi i súčasťou ako jednotlivci, tímy i firmy
- Sila príbehov rastu i jeho devalvovania
- Načúvanie príbehom ako ceste k poznaniu jednotlivcov, tímov i firmy
- V akých príležitostiach môže byť príbeh nástrojom uplatňovania vplyvu
- Aké sú hlavné atribúty príbehov zmeny a napredovania
- Príbehové vzorce smerujúce k vybraným aplikačným cieľom
- Aké sú pravidlá konštruovania i komunikácie príbehov
- Líder ako rozprávač príbehu, hlavný hrdina príbehu i nasledovník príbehu firmy
- Vodcovstvo ako príbeh
V čom sa zlepšíte?
- Spoznáte aké sú vaše primárne príbehy, ktoré rozprávate ako líder
- Identifikujete, aké príbehy sú rozprávané vo vašej firme, či tíme
- Naučíte sa pracovať s príbehom ako nástrojom vplyvu
- Spoznáte prepojenosť príbehu a vízie, hodnôt i procesov vo firme
- Definujete si zručnosti, ktoré potrebné rozvíjať, aby ste prispeli k dôveryhodnosti príbehov, ktoré rozprávate
- Naučíte sa pravidlá používania jazyka – komunikácie i načúvania v naratívnom vodcovstve
- Budete vedieť podporiť ciele a víziu firmy prostredníctvom príbehu
Metódy spoločnej práce:
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Nácvik zručností
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Spätná väzba a návrhy na zlepšenie
Efektívne riešenie konfliktov
- Pretože byť s niekým v konflikte a udržať vzťah je náročné, no pre efektivitu spolupráce nevyhnutné
- Pretože vedieť komunikovať s partnerom v dialógu tak, aby to bolo zmysluplné pre oboch, je výzva
- Pretože vedieť zastaviť rozvíjajúci sa konflikt znamená rozhodovať o vzťahu i výkone zamestnanca
- Pretože komunikovať partnersky zvyšuje angažovanosť a participáciu členov tímu
Čo sa dozviete?
- Mýty a fakty v konfliktných situáciách
- Aké druhy konfliktov môžu vzniknúť a aká je ich dynamika
- Kto sú štyria jazdci Apokalypsy tímových vzťahov a ako ich do nich vpúšťame
- Ako a čím sa líši záujem od pozície v konflikte a ako ich efektívne komunikovať
- Aké sú pravidlá komunikácie v konfliktných situáciách
- Aké sú možnosti deeskalácie konfliktných situácií a realizácie efektívnych ciest riešení
V čom sa zlepšíte?
- Spoznáte aké sú vaše postoje a predpoklady v konfliktných situáciách a ako vás ovplyvňujú pri ich riešení
- Definujete si zručnosti, ktoré potrebné rozvíjať , aby ste v riešení konfliktov boli kompetentnejší
- Naučíte sa pracovať s emóciami, v ktoré v konflikte vznikajú tak, aby ste riadili emócie vy, nie emócie vás
- Naučíte sa jednotlivé štýly riešenia konfliktov a požívanie ja-jazyka
- Budete vedieť dosiahnuť kompromis i konsenzus prostredníctvom participácie zúčastnených strán na riešení
Metódy spoločnej práce:
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Diagnostika preferovaného štýlu riešenia konfliktov
- Nácvik zručností a videotréning
- Modelové situácie
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Spätná väzba a návrhy na zlepšenie
Vedomý líder - vedieť kam a ako
- Pretože riadenie tímu nie je náhodný proces. Je potrebné vedieť identifikovať veľmi presne odkiaľ a kam ideme a aké budú realizované kroky
- Pretože autorita lídra nie je konštanta vyplývajúca z roly, ale stojí na jeho vedomých činoch
- Pretože vodcovstvo je viac než manažment. Vyžaduje si kontinuálnu prácu na vlastnom charaktere i zručnostiach
Čo sa dozviete?
- Aké tri základné roly zastáva vedúci tímu a ako ich rozvíjať v praxi tímového riadenia
- Ako vybudovať a rozvíjať prirodzenú autoritu lídra
- Čo všetko obsahuje motivačný kufrík lídra a ako s týmito nástrojmi pracovať
- Ako efektívne stanovovať ciele, ktoré vzbudzujú motiváciu a participáciu zúčastnených strán
- Ako angažovane riadiť a udržať svoju motiváciu i motiváciu členov tímu v obdobiach prekonávania prekážok
- Aké faktory zo strany lídra vplývajú na efektivitu riadenia tímu i na jeho devalvovanie
V čom sa zlepšíte?
- Naučíte sa uvedomovať si svoje silné stránky ako zdroje pre realizovanie zmeny, či efektívne fungovanie v roli lídra
- Posilníte svoje zručnosti lídra a naučíte sa ich vedomejšie využívať pre dosahovanie výsledkov
- Budete vedieť definovať osobné rozvojové ciele pre dosiahnutie profesionality vedenia vlastného tímu i kroky k ich naplneniu
- Zlepšíte sa v používaní jednotlivých nástrojov motivácie (osobnej i tímovej)
Metódy spoločnej práce:
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Nácvik zručností
- Sebareflexia a reflexia tímu
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Spätná väzba a návrhy na zlepšenie
Hodnotiaci rozhovor prinášajúci zmenu
- Pretože spätná väzba je pre rast firmy, tímu i jednotlivca ťažisková
- Pretože jasné stanovenie a komunikácia očakávaní i cieľov do vnútra organizácie je vedomým krokom k jej napredovaniu
- Pretože vedieť podať informácie zmeny tak, aby to bolo zmysluplné pre jednotlivca i manažéra, je výzva
- Pretože vedieť účinne podporiť rast jednotlivca má efekt na celý tím aj výsledky firmy
- Pretože dialogická spätná väzba zvyšuje angažovanosť a participáciu členov tímu
- Pretože byť v dialógu a prenášať jeho výsledky do reality má vplyv na dôveryhodnosť firmy
Čo sa dozviete?
- Aké sú atribúty hodnotenia ako procesu motivácie i devalvácie
- Ako z hodnotenia vytvoriť nástroj change-manažmentu
- Ako stanoviť kritériá a ukazovatele hodnotenia pracovného výkonu s orientáciou na výsledok
- Aké sú pravidlá komunikácie všetkých zúčastnených strán v procese hodnotenia
- Aké kroky musí obsahovať efektívny hodnotiaci rozhovor prinášajúci zmenu
- Ako dialogicky monitorovať motiváciu zamestnancov k práci i prekážky pre jej vykonávanie
- Ako v dialógu nájsť rozvojové oblasti a definovať kroky k ich naplneniu zo strany zamestnanca
- Aké sú najčastejšie chyby v procese hodnotenia a ako ich eliminovať
V čom sa zlepšíte?
- Budete vedieť viesť efektívny hodnotiaci rozhovor postavený na dialógu prinášajúcom vhľad i riešenie
- Dokážete zvýšiť identifikáciu zamestnancov s firemnými i individuálnymi cieľmi a budovať tzv. ownership jednotlivcov
- Naučíte sa riadiť výkon zamestnancov prostredníctvom overovania súčasného stavu napĺňania cieľov organizácie
- Naučíte sa dialogicky zistiť súčasnú úroveň pracovného výkonu zamestnanca a participatívne stanoviť nástroje dosahovania individuálnych cieľov
- Budete vedieť využívať a usmerňovať pracovný i tvorivý potenciál zamestnancov v prospech výsledku i angažovanosti jednotlivcov
- Naučíte sa identifikovať potreby v oblasti prehlbovania kvalifikácie a rozvoja zručností
Metódy spoločnej práce:
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Nácvik zručností a videotréning
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Spätná väzba a návrhy na zlepšenie
Ako horieť a nevyhorieť - Burn out syndróm a stresmanažment
Pretože všetci túžime po práci, ktorá nás bude napĺňať a obohacovať, vďaka ktorej budeme realizovať náš potenciál a napĺňať pracovný život zmyslom. Sú však situácie, kedy sa cítime akoby neustále vyčerpaní, podráždení, pracujeme mnoho a to, o čo sa usilujeme je stále na míle vzdialené. Kladieme si otázku, čo môže byť vo veci? Syndróm vyhorenia, alebo Burn out syndróm!
Čo sa dozviete?
- Aký je priebeh stresovej reakcie a jej dôsledky v previazanosti na očakávané výsledky jednotlivca i celého tímu
- Ako identifikovať „okrádače energie“ i nájsť zdroje v živote jednotlivca i tímu
- Ako fenomén spôsobu myslenia môže byť ako bránou k stresu i k rovnováhe
- Ako rozpoznať hranice ako prirodzenú ochranu pracovníka v stresovej situácii
- Aké sú piliere životnej i pracovnej pohody a ako ich posilňovať v reálnom živote
- Ako súvisí firemná kultúra i procesy a výskyt syndrómu Burn out
- Ako realizovať tímový debriefing a využívať supervíziu ako nástroje stres–manažmentu
- Aké sú taktiky a kroky dialógu o príznakoch Burn out a akým chybám sa vyvarovať
V čom sa zlepšíte?
- Budete vedieť rozpoznať varovné signály syndrómu Burn out, jeho priebeh a dôsledky u seba i členov vášho tímu
- Naučíte sa základné princípy efektívnej psychohygieny a metódy odbúrania stresu (osobné i tímové)
- Zvýši sa vaša schopnosť narábať efektívnejšie s vlastným životným i pracovným potenciálom a tak napĺňať osobné ciele i ciele tímu
- Budete ovládať postupy osobného a tímového stres-manažmentu použiteľné v praxi
- Naučíte sa efektívne komunikovať v situáciách šetrenia prípadov syndrómu Burn out
Metódy spoločnej práce:
- Zážitkové sociálno – psychologické aktivity
- Kazuistiky a modelové situácie
- Facilitovaná interaktívna diskusia
- Diagnostika aktuálneho stavu
- Nácviky vybraných preventívnych techník
- Spätná väzba a návrhy na zlepšenie